مقالات

بامزه ترین جوراب های فانتزی دنیا

بامزه ترین جوراب های فانتزی دنیا

جوراب ها در ابتدا برای گرم نگه داشتن پا، جذب عرق کف پا و به منظور جلوگیری از پا درد و بوی بد پا ها استفاده می‌شدند. اما بعد از ورود انیمیشن ها ، وبتون ها و کتاب های کمیک، جوراب فانتزی هم بین انواع و اقسام جوراب‌ها جا باز کردند.

اگر به خاطر داشته باشید حدودا ده سال و اندی پیش انیمیشن ژاپنی دیجیمون ها از شبکه‌های تلویزیونی ایران پخش می‌شد. در مقایسه با بقیه انیمیشن های آن دوران، این انیمیشن انقلابی در حال و هوای کودکان ایجاد کرد. محبوبیت انیمیشن دیجیمون ها به اندازه‌ای بود که سریعا دفترها ، جامدادی‌ها و کیف‌های مدرسه شخصیت‌های مختلف این انیمیشن وارد بازار شدند. آن موقع کسی فکر نمی‌کرد ده سال بعد جوراب هایی با طرح دیجیمون ها ببافند و کماکان نیز پرفروش باشند!

بامزه ترین جوراب های فانتزی دنیا

جوراب مچی با طرح گربه پاتوک پاتوک

صنعت فانتزی گرایی اول مختص به وسایل بچه‌ها بود. از لباس ها گرفته تا لوازم و تحریر و روبالشتی و روتختی. کم‌کم عروسک ها از شکل ساده خود متنوع‌تر شدند. عروسک های پارچه ای نیز به شکل شخصیت های کارتونی ساخته شدند و حتی شکل حیوانات هم دست مایه تغییراتی جهت فانتزی شدن گرفتند.

کم کم اپلیکیشن ها با یک دنیا ایموجی و استیکر وارد بازار شدند. استقبال بی سابقه مردم نسبت به این برنامه ها سردمداران مد را به فکر فرو برد.

چرا تا به حال به فکر پول درآوردن از طریق وسایل فانتزی برای بزرگسالان نبودند؟

این طور که بنظر می‌رسید کاربران فضاهای مجازی اغلب بالای ۱۲ سال بودند و تقریبا هشتاد درصد کاربران علاقه وافری در استفاده از ایموجی و استیکر داشتند. حتی از شخصیت های کارتونی استیکر می ساختند. بنابراین بازار فروش برای این شخصیت‌ها برای بزرگسالان نیز داغ بود. پس لباس‌های رنگارنگ و فانتزی دوخته شد.

طرح‌ها و نقاشی‌ها از روی لباس‌ها به روی جوراب‌ها هم رسید. و این کشف به نوبه‌ی خود کشف بسیار بزرگی برای صاحبان مد بود. چرا که اگر کسی نمی‌‌تواند یک هودی فانتزی زیبا برای خود تهیه کند اما قیمت یک جوراب فانتزی را قطعا می‌تواند پرداخت کند.

پس این لباس از تمامی اقشار جامعه خریدار دارد، به علاوه جوراب ها وسایلی هستند که روزانه استفاده می‌شوند و بعد از هر بار استفاده باید شسته شوند پس عمر آنها به اندازه یک پیراهن یا شلوار نخواهد بود. خرید جوراب بیشتر از بقیه لباس‌ها باید باشد. این شروعی برای پرکار شدن کمپانی‌های مد برای عرضه جوراب فانتزی به یکایک نقاط جهان بود.

جوراب مچی با طرح باب اسفنجی

شخصیت های محبوب برای تولید جوراب فانتزی، فقط مختص به کارتون ها هستند؟

کمپانی های انیمیشن سازی از ابتدا کمپانی نبوده اند! درآمد چندانی نصیب کسی که برای اولین بار پای یک دفتر با چند مداد نشست و صورتک های کارتونی را خلق کرد ، نشد. در واقع صنعتی که میازاکی از پیشگامان انیمیشن سازی جهان که زاده ژاپن است به پا کرد و لازم به ذکر است کمپانی های غربی مانند دیزنی با تمام تکنولوژی که دارا هستند اعتراف می کنند که میازاکی برای آنها رقیب ترسناکی است.

اما تأثیرگذاری انیمیشن های ژاپنی را از فروشی که بعد از اکران فیلم دارند می توان فهمید. برچسب ها و شکلک هایی که روی لباس ها درج می شوند یا حتی عروسک هایی که از آنها ساخته می شود و مردم در سراسر جهان آنها را خریداری می کنند نشان می دهد یک اثر در ذهن مردم چقدر جا خوش کرده است. تا جایی که ده سال بعد می توان از یک کارتون جوراب دوخت و فروخت!

جوراب های فانتزی ، از انیمیشن ها ساخته شدند، سپس شکل‌های فانتزی جهان حیوانات وارد صنعت مد شدند. اما هر چند در ایران این اتفاق هنوز رخ نداده است اما در کشور های غربی، آسیای شرقی و حتی ترکیه از روی گروه های محبوب نوازندگان، کاریکاتور یا شخصیت کارتونی بامزه نقاشی می کنند. سپس جوراب فانتزی را در نوعی جدید وارد بازار کردند.

اگر با صنعت فیلم سازی یا موسیقی کره جنوبی آشنا باشید متوجه میزان نفوذ آنها را روحیات مردم را نیز شناخته اید. این نفوذ به حدی رسیده است که در تلویزیون ایران بیشتر از سریال ایرانی سریال کره ای پخش می شود!

افراد معروف گروه های خوانندگی کره که اصطلاحا به آنها آی دل می‌گویند، کسانی هستند که بعد از به شهرت رسیدن ، صورت هایشان تبدیل به شخصیت های کارتونی می شود و بعد از آن مثل بقیه شخصیت های کارتونی لباس ، کیف ، کفش جوراب و… از چهره های آنها ساخته می شود. این عرضه تنها مخصوص به کره نیست!

حتی مخصوص کشور های شرقی نیست به طور گسترده در غرب نیز توزیع می شود که جز بهترین ها در جوراب فانتزی جهان هستند. این توزیع که ۸۰ درصد آن مخصوص سن ۳ سال تا ۳۵ سال است، قشر کثیری از اجتماع مردمی را در برگرفته و سود کلانی را نصیب کمپانی های خوانندگی می کند.

به نوعی ابتدا از انیمیشن به مد رسیدیم اما حالا از مد به انیمیشن می رسند. چرا که سلیقه مردم را شناخته اند و متوجه آمد کدام شخصیت با چه خصوصیتی را باید خلق کنند که برای آنها سودآور باشند.

فراموش نکنید جوراب ها یکی از موثرترین لباس ها در روحیه انسان ها هستند. برای همین جورابهای روشن و فانتزی تا این اندازه محبوب هستند.

شاید هر لحظه نتوانید لباس تن خود را نگاه کنید اما ناخودآگاه هرگاه به زمین نگاه کنید تا بتوانید درست راه روید، جوراب و کفش خود را خواهید دید.

این دلیلی بر پر فروش بودن جوراب فانتزی در دنیاست! در ایران ما با عرضه جوراب های فانتزی در رقابت با کشور های غربی وارد میدان شدیم. می توانید بهترین جوراب های فانتزی ساخت ایران که از جنس خالص نخ پنبه مرغوب هستند را از ما بخواهید. پاتوک پاتوک در تلاش است سهم خود را در خلق فانتزی برای ایرانیان ادا کند . نقش و طرح های فانتزی در حوزه تخصصی ماست. به جهان رنگارنگ پاتوک پاتوک خوش آمدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + هفده =