مقالات

چطور یک دسته گل جورابی درست کنیم؟

دسته گل جورابی

اگر به دنبال یک ایده برای روز مادر هستید، ما یک ایده جدید برایتان داریم. این ایده، خلاقانه، دوست داشتنی و مقرون به صرفه است و ما تضمین میکنیم که عمر این گل ها از واقعیت طولانی‌تر باشد

در اینجا قدم به قدم یاد میگیریم که چه طور یک دسته‌گل از جوراب درست کنیم. این ایده هنری ساده تنها چند دقیقه طول می‌کشد و برای کودکان به اندازه کافی آسان است، به خصوص اگر کمی از پدر یا یک بزرگ‌سال دیگر کمک بگیرند!

دسته گل جورابی

قبل از اینکه شروع به کار کنیم، ما در پاتوک پاتوک برای هر شخصیتی سبک خاصی داریم، که میتوانید از میان آن ها گل‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید . میتوانید به راحتی طرح مورد نظر برای خودتان، مادرتان، یک دوست و حتی هر شخص دیگری که مادر است را از ما تهیه کنید . برای این ایده حداقل به سه جفت جوراب نیاز دارید، یا می‌توانید بسته به این که می‌خواهید دسته‌گل تان چقدر بزرگ باشد، هر عددی را انتخاب کنید. ما عاشق این هستیم که شش جفت گل رز درست کنیم!

جوراب های پاتوک پاتوک

مورد نیاز ها

ابزاری که نیاز خواهید داشت:

  • ۳ – ۶ جفت جوراب (‏یا بیشتر برای یک دسته‌گل بزرگتر! )
  • سیخ های چوبی یا مداد برای ساقه
  • کش های پلاستیکی
  • کمی کاغذ کادو یا کاغذ رنگی
  • چسب و قیچی

اختیاری: میتوانید گل‌های تازه و رُبان هم به دسته گل خود اضافه کنید

همین! ویدئوی زیر را تماشا کنید و همراه با ما شروع به درست کردن گل‌های جورابی خودتان کنید. همچنین میتوانید از توضیحات گام‌به‌گام با نکات اضافی استفاده کنید!

ویدیو را تماشا کنید

توضیحات گام‌به‌گام

مرحله ۱: چوب خود را که به عنوان ساقه گل عمل میکند بردارید. میتوانید از یک تکه سیم محکم (‏مثل شمشیر)‏یا حتی یک مداد و … استفاده کنید. جوراب‌هایتان را به دور انتهای چوب بپیچید.

اولین مرحله درست کزدن دسته گل با جورابی
مرحله دوم درست کزدن دسته گل با جورابی

مرحله ۳: وقت آن است که گل جورابی خود را ایمن کنید. یک کش پلاستیکی بردارید و آن را دور جوراب حلقه کنید تا محکم شود، شاید دو یا سه بار. بعد لبه پایینی جوراب را جمع کنید تا آن را بپوشاند.

مرحله ۲: هنگامی که به چند سانتیمتر آخر می‌رسید، گوشه جوراب را به سمت پایین تا کنید، مطابق تصویر. این کار اثری مانند گلبرگ‌های گل هم پوشان ایجاد می‌کند.

به خاطر داشته باش که لازم نیست جوراب هات رو کاملا تو یه حلقه درست کنی. یه بی نظمی کوچک در واقع باعث می‌شه بیشتر شبیه گلبرگ‌های گل واقعی به نظر برسه!

مرحله سوم درست کزدن دسته گل با جورابی
مرحله 4 درست کزدن دسته گل با جورابی
مرحله 5 درست کزدن دسته گل با جورابی

مرحله ۴: گل خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از آن راضی هستید. شما می‌توانید در این مرحله “گلبرگ‌ها” را بکشید تا موقعیت آن‌ها را تغییر دهید.

مرحله 6 درست کزدن دسته گل با جورابی

مرحله 5: با کمک کاغذ کادو و یا کاغذ رنگی گل هایتان را به دسته گل تبدیل کنید و یا آن ها را در یک گلدان قرار بدهید.

دسته گل جورابی
دسته گل جورابی

نتیجه کار یک هدیه زیبا و سرگرم‌کننده است که ما فکر می‌کنیم دسته‌گل های سنتی را به یک سطح کاملا جدید می‌برد! به علاوه، “مامان برای مدت ها از جوراب های فانتزی و بامزه لذت می‌برد و این هدیه تا مدت ها در ذهنش باقی میماند.”

البته، این ایده جالب و هنرمندانه فقط برای روز مادر نیست! فکر می‌کنیم ایده خوبی برای تولد، جشن فارغ‌التحصیلی و جشن های دیگر، مخصوصا برای همه عشاق جوراب باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =